Zápisník
Zpět na seznam článkůMěníme podobu našich etiket!
Když jsme v roce 2002 představili naši první slivovici, tak to byl průkopník nejen v kvalitě samotného produktu, ale i etikety. Používali jsme průhlednou samolepicí fólii s tak jednoduchou grafikou, jak to jenom šlo. Symbol ovoce, název produktu a jméno Žufánek. Vypadalo to zcela jinak, než zbytek lahví na trhu. Žádné lidové motivy, žádné malované sklepy, žádné kroje. Pouze čisté a elegantní symboly.
Jenže z těch jednoduchých symbolů ovoce se stal postupem času tak nějak průmyslový standard, který dnes používá skoro každý výrobce ovocných destilátů v Česku. A tak nastala doba, abychom to změnili.
Po 16 letech opouštíme symboly ovoce, takovou naši verzi Egyptských hieroglyfů, a přecházíme na latinku.
Nové etikety jsou dravější, viditelnější a srozumitelnější. Dominantou je písmeno, které jsme pomocí technických textů uzavřeli jakoby do uvozovek. Ve společnosti dalších produktů tak vytváříme abecedu. Základní alko abecedu. Nové volací znaky. Žádné Oskar Bravo Sierra pro zkratku OBS, ale Ořechovka Borovička Slivovica. A to všechno Žufánek.
Předchozí symboly, ač elegantní a hezké, přestávaly plnit svoji rozlišovací funkci. A to je špatně. Přeci jen nejsou moc velké rozdíly mezi tvarem švestky a ryngle. Nebo meruňky a broskve. U písmen je tomu jinak. Ale i tak neriskujeme a sázíme i na první signální – barvy, které si spojujeme s daným ovocem. U stařených dubových variant navíc použijeme invertních barev, aby byl rozdíl ještě o něco větší.
Nad písmenem každého produktu se nově objevuje kategorie, do které produkt náleží. Máme tedy ovocné destiláty, ovocné likéry, bylinné destiláty, bylinné likéry a medový likér.
Název produktu doplňujeme anglickým ekvivalentem kvůli našim exportům. Ač měla taková rynglovice na původní etiketě symbol ovoce, tak tomu stejně v zahraničí nerozumněli a nechápali.
Design se mění u celé základní řady, kterou spojuje stejný grafický styl. Tedy Slivovice, Hruškovice, jejich dubové varianty, Meruňkovice, Reine Claude, Ořechovka, Višňovka, Medový Žufánek a Borovička. Vše ostatní (absinty, giny, geisty) zůstává zachováno. Cílem redesignu bylo osvěžit jen tu nejstarší řadu, která se od roku 2002 v podstatě nezměnila. Stejně tak se samozřejmě nezměnila receptura žádného produktu s novou etiketou. Pouze to chtělo nový kabát.
Nový styl jako první uvidíte na našich zcela nových 100 ml lahvích, které se do prodeje dostávají od 23. 5. 2018 včetně produktů, které jsme v tomto objemu předtím neměli – Borovičku, Slivovici z dubového sudu a Hruškovici z dubového sudu. Na 500 ml lahvích se objeví postupně tak, jak se budou vyprodávat zásoby původních etiket.
Redesignu se s elegancí zhostila Andreea Bora.
aktualizace: Našeho redesignu si všiml i The Dieline, světově nejnavštěvovanější web věnující se produktovému designu, kde zveřejňují jen to nejlepší z nejlepšího. Ty jo!